08.03.13

Dāmas, kas rada labu noskaņojumu - sveiciens Sieviešu dienā

Par godu 8. martam un Sieviešu dienai nolēmu neiedziļināties Klaras Cetkinas ieguldījumā, bet vienkārši padalīties ar, manuprāt, ļoti skaistu un sievišķīgu mūziku. Ir dienas, kad garastāvoklis ir tuvu nullei, bet piemērota mūzika vienmēr labo šo situāciju.

Sāksim ar zināmāko - Adele. Kāda balss! Reālisma lirikā maz, toties daudz emociju.

Otra dāma ir savās dziesmās krietni dzīvespriecīgāka - Eliza Doolitle liek atcerēties par skrituļslidām vai citām jaukām lietām.

 Vēl viena ārkārtīgi enerģiska izpildītāja ir Emiliana Torrini, kas rībina savas džungļu bungas un liek priekā sākt dejot pat sliktākajā dienā.

 Nākamā manā sarakstā ir Florences jaunkundze (Florence and The Machine), kas ar savu samtaino balsi apskauj un samīļo pat drēgnākajā dienā.
Romantiski un piemīlīgi - Ingrid Michaelson liek sajust mīlestības vēsmas un atcerēties par sapņošanu un rozā mākonīšiem
Mazā razbainiece Kate Nash var būt ļoti skarba savos tekstos, tomēr arī viņas mūzika liek atcerēties par to, ka ne viss ir rožaini, bet par to nevajag satraukties. Un nav jāklausās, ko runā citi - dzīvo priekš sevis un priecājies.
Nesenais atklājums man ir Laura Marling, par kuru gan vēl nav galīgā verdikta, tomēr viņa visai labi iederas šajā dāmu kompānijā. Skaisti dzied un teksti arī ar nozīmi.
Vēl viena nesenā iepazīšanās man ir Lenka - pateicoties Radio101 izdzirdēju jaunu pozitīvo dziesmu, kura ļoti iepatikās. Gluži mierīgi arī nevar nosēdēt - gribas uzreiz kustēties.
Mani iedvesmo Lily Allen atklātība un spēja pasniegt neglīto melodiskā eiforijā. Lai gan viss ir pilnīgā dimbā, dzīve turpinās un var ar smaidu paskatīties uz savu ikdienu.
Madeleine Peyroux arī man ir viena no jaunatklājumiem. Patiks džeza cienītājiem.
Tad kad nu ir galīgi slikti, vai arī pavasaris galvā, noteikti gribas paklausīties Marit Larsen. Nu tik pozitīvi, ka var dzīt visu albumu uz riņķi vien. Man šī samtaini maigā balss ir kā apskāviens no tuvas draudzenes.
Ar Miss Li aplipu savā Zviedrijas posmā, jo tiku uz viņas koncertu un kopš tā laika man viņas dziesmas vienmēr asociēsies ar laiku, kad meklēju sevi. Ir reizes, kad vajag ieklausīties iekšējā balsī un atklāti pateikt - jā, tāda es esmu un neko negribu mainīt, jo tas padara mani unikālu.
Lai gan franču valoda neietilpst manā kompetenču zonā, tomēr skanējums un piemīlīgais videoklips lieka pievērsties Olivia Ruiz šarmam. Nu jau esmu dažas dziesmas iztulkojusi priekš sevis un saprotu, par ko viņa dzied. Tomēr labai mūzikai ne vienmēr vajag saprast katru vārdu.
Ja jau runājam par francūzietēm, tad grēks būtu nepieminēt ZAZ. Savā ziņā man tā bija mīlestība no pirmās skaņas. Bez subtitriem neko nesaprotu, bet vienalga patīk.
Džeza cienītājiem patiks arī bilingvālā Stacey Kent. Samtaina balss un ļoti jauka noskaņa romantiskam vakaram garantēta.
Kā pēdējo, "saldajam", atstāju Regina Spector, kura nu jau ieguvusi stabilu vietu mūsdienu mūzikas pasaulē.
Tādas nu ir dažas no manām iecienītākajām dziedātājām, kuras "lāpa" garastāvokli. Ceru, ka palīdzēju atklāt arī ko jaunu un vēl nedzirdētu. Tad lai priecīga un ziediem bagāta Sieviešu diena!

1 komentārs:

  1. man ļoti patika ZAZ tiešām skaisti un man jau 2 gadus mīļākā dziedātāja ir lily allen.

    AtbildētDzēst